lottakajving.blogg.se

Älskar att resa, gör det ofta. Alla platser har sin tjusning. Gå på upptäcktsfärd, möta nya människor. Gillar sol och bad, gillar storstäder. Hittills är mina favoriter Aruba, Grenada, Sardinien och Kefalonia men som sagt alla platser har sin tjusning. Gran Canaria är alltid ett säkert kort! Rundturen i Beverly Hills var häftig.

Courmayeur & Talloires och Annecy

Publicerad 2019-07-30 21:52:00 i Annecy, Chamonix, Courmayeur, Menthon Saint Bernard, Mont Blanc, Talloires,

 
 
Flög från Arlanda direkt till Genève. Min kompis som bor i Annecy hämtade mig med bil och vi körde raka spåret till Chamonix, ungefär en timmes bilfärd.
Vi övernattade framför självaste Mont Blanc. Toppens höjd över havet 4 810 meter. Satt på terassen och grillade och beundrade detta ståtliga berg. Det var mäktigt värre!
 
 
Tidigt på morgonen tog vi bilen och styrde kosan mot Italien, Courmayeur! Jag har aldrig bilat i Europa tidigare, jag har flygit direkt till resmålet och har hyrt bil lite då och då på plats.
 

Det var så himla vackert, så jag blev alldeles hänförd. Det var liksom vackert i varenda vrå, varenda vinkel. Jag kunde inte titta mig mätt. En liten charmig by i norra Italien. Naturligtvis åt vi pizza och sorbet. Behöver jag säga att jag åt upp allt? Mumsfilibabba de lux!
 
 
Magnifikt! Efter en heldag i Courmayeur begav vi oss tillbaka till Frankrike!
Ciao Italia!
 
 
Efter en heldag i Courmayeur var det dags att bege sig till Tallories. Det var stopp vid tunneln i Italien så vi fick vänta en stund innan vi fick passera.
Det är så fantastiskt vackert i Tallories och Annecy, jag blir alldeles mållös av dessa vackra vyer.
 
Vi firade midsommar med sill och färsk potatis som jag tog med mig, sen lite servetter och plasttallrikar för att min vännina ska få känslan av Sverige.
 
Utsikten från där jag bodde. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fick äntligen göra ett besök på en vingård i Frankrike, Cave de Chautagne. Det kan jag varmt rekommendera att besöka. Han tog sig tid och berättade noggrant om alla viner.
 
 
 
 
 
Det var andra gången jag besökte Annecy och Talloires, definitivt inte sista gången. Vyerna är så magiska så jag nästan tappar andan. Franska alperna, åk dit du kommer njuta av varje millimeter och varje sekund. Bon Voyage!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lotta K

Att resa är min stora passion i livet. Jag reser ofta, jag reser billigt. Ibland reser jag ensam vilket jag rekommenderar alla att göra. Ibland reser jag med sällskap. Att fotografera är ett mycket stort intresse hos mig. Det kommer ni att märka :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela