lottakajving.blogg.se

Älskar att resa, gör det ofta. Alla platser har sin tjusning. Gå på upptäcktsfärd, möta nya människor. Gillar sol och bad, gillar storstäder. Hittills är mina favoriter Aruba, Grenada, Sardinien och Kefalonia men som sagt alla platser har sin tjusning. Gran Canaria är alltid ett säkert kort! Rundturen i Beverly Hills var häftig.

Magiska Sardinien

Publicerad 2020-01-12 20:35:35 i Sardinien,

Jag var i Alghero 2017 och det var ännu finare än vad jag hade förväntat mig. Hyrde en cykel i närheten av mitt hotell och cyklade mest på dagarna. Hade även ett supermarket i närheten, där köpte jag förska biggaråer varje dag.
Glassen var super, det slank ned en glass varje dag. Även pizzan var smaskig, hade alltså supermarket, cykeluthyrning, glasskiosk och pizzeria precis där jag bodde.
Old town i Alghero var tjusigt värre, så mycket anor från 1500-talet. 
Tog bussen till Stintino en dag. Den stranden ligger högt på rankingen av vackra stränder.
Bosa, dit tog jag bussen. Inga taxin, en liten charmig by med vackra färger på husen. Lugnt och stilla. Tog ett litet tåg som åkte runt Bosa, supermysigt. Flera restauranger i närheten av busstationen.
Sardinien är en utav de vackraste plastser jag varit på i hela mitt liv. 
Är helt såld på Sardinien!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lotta K

Att resa är min stora passion i livet. Jag reser ofta, jag reser billigt. Ibland reser jag ensam vilket jag rekommenderar alla att göra. Ibland reser jag med sällskap. Att fotografera är ett mycket stort intresse hos mig. Det kommer ni att märka :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela