lottakajving.blogg.se

Älskar att resa, gör det ofta. Alla platser har sin tjusning. Gå på upptäcktsfärd, möta nya människor. Gillar sol och bad, gillar storstäder. Hittills är mina favoriter Aruba, Grenada, Sardinien och Kefalonia men som sagt alla platser har sin tjusning. Gran Canaria är alltid ett säkert kort! Rundturen i Beverly Hills var häftig.

Viva Gran Canaria

Publicerad 2020-02-02 15:03:00 i Gran Canaria,

Jag verkligen ÄLSKAR Gran Canaria, ön har sådant utbud av stränder, restauranger, sevärdheter, uflykter med mera. Valde att spendera min födelsdag på hotell Park Arguineguin. Ett fräsht och nybygg hotell som ligger i närheten av Sunwing. Vi valde en trerumslägenhet. Badrummen doftade nästan nytt. Det bästa var den jättestora balkongen. Bord med fyra stolar och två solstolar. Vi hade utsikt mot poolen. Det fanns gott om solstolar. En liten poolbar där man kunde äta, vi åt där första kvällen. Sen en supermarket SPAR i anslutning till hotellet som hade ett litet sortiment. Alltid gott att köpa färskt bröd på mornarna.
Vädret var i stort sett bra hela veckan. En dag var det molnigt halva dagen. Lite för kallt i vattnet för min smak. Det blev snabba dopp!
 
 
 
 

En utav mina favoritstränder är Amadores. Bra utbud med restauranger. Toaletter och dusch i anslutning till beachen. En solstol 4 euro. Brukar alltid gå mellan Puerto Rico och Amadores. Det är en härlig promenad. Det finns bänkar längs vägen för den som vill vila.

 
 
 
 
 
 
Vi tog lokalbuss från Arguineguin till Puerto Mogan, 2 euro. Vi åkte dit en fredag, då vart det marknad och massor med folk. Skulle hellre ha valt en annan dag. Jag brukar ta båten från Puerto Rico till Mogan. Det här är verkligen en liten pärla. Litet och pittoreskt! Rekommenderas!

 
 
 
 
Anfi beach är också en favorit. Älskar att det är så mycket palmer där. Enda nackdelen är tillgänglighet till toaletter. Det finns en toalett i anslutning till den mexikanska restaurangen men den toaletten är verkligen ofräsch.

 
 
 
 
 
 
Fina solnedgångar och långa promenader. Brun på kroppen. Längtar redan tillbaka!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lotta K

Att resa är min stora passion i livet. Jag reser ofta, jag reser billigt. Ibland reser jag ensam vilket jag rekommenderar alla att göra. Ibland reser jag med sällskap. Att fotografera är ett mycket stort intresse hos mig. Det kommer ni att märka :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela