lottakajving.blogg.se

Älskar att resa, gör det ofta. Alla platser har sin tjusning. Gå på upptäcktsfärd, möta nya människor. Gillar sol och bad, gillar storstäder. Hittills är mina favoriter Aruba, Grenada, Sardinien och Kefalonia men som sagt alla platser har sin tjusning. Gran Canaria är alltid ett säkert kort! Rundturen i Beverly Hills var häftig.

Österlen - vilken pärla

Publicerad 2020-06-28 18:55:00 i Karl Fredrik på Österlen, Kiviks musteri, Knäbäckshusen, Kåseberga, Sandhammaren, Österlen, Österlen Karlsgård,

Änligen får jag skriva på min reseblogg och på grund av pandemin så har det inte blivit några resor av förklarliga skäl.
Jag har alltid velat åka till Mandelmans men de har stängt på grund av Corona. 
Nu drog jag och med en kompis till vackra vackra Skåne. Självklart finns det massa annat att vila ögonen på.

Vi bodde på Karlsgården Österlen, Bed & Breakfast, ligger i Löderup. Det kändes som vi hade hela huset för oss själva. Det låg liksom på vischan men ändå inte. Så fridfullt, så vackert och så tyst.
Det var perfekt för oss eftersom vi endast ville äta frukost och sova där. Resterande tid ville vi se så mycket som möjligt av Österlen.
 
 
Jag har rest mycket i mina dagar och sett stränder över hela världen, vart verkligen begeistrad och förtjust i Sandhammaren. Jag fick en medelhavskänsla. Helt galet vackert. 
Att ta med sig en medhavd picnic och njuta av utsiken är verkligen en energibomb. det blev flera besök till denna underbara strand.
 
 
Vi hade tänkt besöka Ales stenar i Kåseberga men vi vart alldeles hänförda nästan stumma av denna vackra plats så vi stannade till och njöt. Har aldrig någonsin sett så många vallmo i hela mitt liv. Det tillsammans med havsutsikten var "breathtaking". Jag har kunnat suttit där i timmar.
 
 
Hade hört att Knäbäckshusens strand skulle vara en av Sveriges vackraste stränder. Hmm. Den var självklart fin men jag tycker det var för mycket folk och svårt att parkera. Kom inte efter 10.00 då är det fullt. Människor parkerar lite hur de vill men de fick också parkeringsböter.
 
 
Vi bodde väldigt nära Karl Fredrik på Österlen. Vilket ställe. Så fantastiskt charmigt med alla detaljer och eftertanke. Blomster högt och lågt, gammalt och nytt av inredning och en riktig personlig touch. Det var positivt speciellt. Lätt att parkera. Vi var där när de öppnade och då var det knappt nå folk alls. Bra med tanke på coronan. 
 
 
 
Är man på Österlen måste man självklart besöka Kiviks musteri. Det var väldigt varmt den dagen så vi gjorde ett snabbt besök. Fanns mycket gott att köpa i deras butik. En iskall cider en sommardag är livskvalitet.
 
 
 

Jag rekommenderar: Kåseberga, Sandhammaren och Karl Fredrik på Österlen.

Sverige är FANTASTISKT vackert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lotta K

Att resa är min stora passion i livet. Jag reser ofta, jag reser billigt. Ibland reser jag ensam vilket jag rekommenderar alla att göra. Ibland reser jag med sällskap. Att fotografera är ett mycket stort intresse hos mig. Det kommer ni att märka :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela